Charlotte Bech

Charlotte Bech

Læge Charlotte Bech er læge, med en baggrund indenfor mavetarmkirurgi på Gentofte Amtssygehus, som læge i intern medicin på Rigshospitalets afdeling for lymfekræft, samt som læge i obstetrik i Tennessee USA. Læge Charlotte Bech er medlem af Foreningen for Speciallæger FAS og den danske lægeforening DADL, samt oplægsholder for Folketinget. Da læge Charlotte Bech oplevede en mangel ved primært at behandle symptomer, grundlagde hun i 2001 en privatklinik med kurser, foredrag og bøger, som supplerer det bedste fra den gængse lægevidenskabelige behandling med veldokumenterede naturlige behandlingsmetoder, som motion, kost, livsstil, og yoga samt yogatraditionens sundhedsviden Ayurveda, som anbefales af WHO. Desuden har hun undervist andre læger i det samme siden 2012.

Du kan vælge mellem følgende foredrag:

Sådan bliver du slank og holder vægten
Det er let at tabe sig og holde vægten – bare man kender døgnrytmerne, aktiverer fordøjelsen og stimulerer stofskiftet. Det handler ikke så meget om at tælle kalorier, og i mange tilfælde kan man godt blive ved med at spise den mad man elsker. Men det handler bl.a. om at spise de rigtige ting på det rigtige tidspunkt, dyrke motion på de rigtige tidspunkter og hvile sig på de rigtige tidspunkter. Det handler også om hvad man drikker hvornår. Mange mennesker kan tabe sig uden at spise mindre eller dyrker mere motion – men simpelthen bare ved at spise og dyrke motion på andre tidspunkter, eller ved at begynde at drikke noget andet på andre tidspunkter.

Du vil lære:

De syv vigtigste principper for at tabe sig og holde vægten
Hvilke fødevarer som du kan spise ubegrænset uden at tage på
Hvad du bør drikke og hvornår
Visualisering for den slanke linje

Målgruppe: overvægtige medarbejdere

Sådan stiger du ud af flyveren veloplagt, frisk og glad
Der er 2,5 millioner arbejdsrelaterede rejser om året, og 37% af dem foregår via fly, ofte længere flyrejser med en flyvetid på 7-15 timer. Men lange eller hyppige flyrejser kan øge risikoen for en lang række symptomer og sygdomme, alt fra snigende miniblodpropper, væskeophobninger og søvnforstyrrelser til fordøjelsesproblemer og luftsyge. Noget der kan give nedsat arbejdsevne, enten det er erkendt eller ej. Men der er rigtig meget, vi selv kan gøre for at reducere de gener, der kan være forbundet med flyrejser. 

I workshoppen gennemgår vi faldgruberne ved flyrejser, og hvordan vi kan undgå dem. De syv vigtigste ting, vi selv kan gøre før, under og efter flyrejsen.

Frihed for stress
Er du stresset? Så er der gode nyheder til dig. Læge Charlotte Bech kan fortælle om verdens ældste metoder til at håndtere stress. Mange af os har problemer med stress, enten fysisk eller psykisk stress. Vi kan få hjælp fra Østens tidløse visdom i ayurveda, som er videnskabeligt dokumenteret. Ayurveda kan hjælpe os til at finde ro og fred i dagligdagen på en naturlig måde uden bivirkninger. I dette foredrag vil vi se på, hvad vi kan gøre for at håndtere stress i hverdagen.

Du hører om følgende emner:

hvordan opstår stress
hvad er positiv og negativ stress
hvordan kan man få indre ro, så man kan få mere livsglæde og livsenergi
eksempler på, hvordan patienter med stress er blevet hjulpet
Du vil lære: Syv metoder, som virker beroligende og afslappende, som du kan bruge i pauserne på arbejdet til at komme af med stress. Medbring et tæppe og kom i løstsiddende bekvemt tøj

Målgruppe: firmaer, der ønsker at forebygge eller gøre noget ved stress

En trilogi om hjernens funktion: Foredragene kan enten bookes hver for sig eller som et samlet forløb

Hjerne A: Nedbring antallet af ulykker på arbejdspladsen
Distraktioner og forstyrrelser øger risikoen for ulykker tredobbelt. Det er fordi det svækker hjernefunktionen. Derfor er en afgørende faktor for sikkerhed på arbejdspladsen, hvordan hjernen fungerer. Med en bedre hjernefunktion kan vi få arbejdet gjort korrekt – enkelt og sikkert. Nye opgaver, udstyr og procedurer gør vores arbejde komplekst og nogle gange farefuldt. Her fokuserer vi på, hvordan vi skaber sikkerhed på arbejdspladsen i hurtigt skiftende scenarier ved at optimere vores hjernefunktion.

Du vil lære:

Syv praktiske råd til en klar hjernefunktion, herunder Top 10 Super Brain Foods

Hjerne B: Hjernens kemiske fabrik
Vores hjerne er en form for intern kemisk fabrik. Hjernen er i stand til at danne myriader af forskellige kemiske molekyler, der kan fungere som signalstoffer i hjernen internt og strømme ud fra hjernen og rundt i kroppen eksternt. Signalstofferne kan f.eks. være hormoner, neurotransmittere, neuroimmunomodulatorer, cytokiner etc. Hvis vi er glade, danner hjernen ’glade molekyler’, og hvis vi er triste danner den ’triste molekyler’. Andre signalstoffer er neutrale, dvs i nogle sygdomstilstande danner hjernen for meget eller for lidt af et neutralt stof. F.eks. danner hjernen for meget dopamin ved skizofreni og for lidt dopamin ved Parkinsons syge. I dette foredrag vil vi se på hvordan vi kan forbedre hjernens kemi ved at belyse følgende emner:

Du vil lære:

tre enkle ting du kan gøre i dagligdagen for at forbedre din hjernekemi
mange konkrete enkle tips og værktøj
tre slags mad som kan forbedre hjernens kemi (brainfood)

Hjerne C: Tænk engang – hvis hjernen blev bedre
Vores hjerne er kongen i kroppen – den styrer alle funktioner og processer. Hvis vores hjerne begynder at fungere bedre, får vi en bedre hukommelse, koncentrationsevne og intuition, blive bedre til at prioritere og tage beslutninger, og blive mere kreative. Forskning har vist, at vi almindeligvis kun bruger 5-10 % af vores fulde hjernekapacitet. I dette foredrag vil vi se på hvordan vi kan bruge mere af vores hjernekapacitet og optimere hjernens funktion.

Du vil lære:

tre teknikker du kan bruge i dagligdagen for at forbedre din hjernefunktion
mange konkrete enkle tips og værktøj
tre kosttilskud som du kan spise for at forbedre din hjernefunktion

Foredrag med Charlotte Bech booker du hos ARTE Booking på telefon 3848 1400 eller på mail booking@artebooking.dk.

Tilbage til forsiden.

Del denne side på:
Til toppen