Jonathan Løw

Jonathan Løv

Jonathan Løw er blevet udnævnt til ”Top 100 talent” af Berlingske samt er blevet kaldt ”iværksætterguru” af Dagbladet Børsen.

Jonathan Løw beskriver sig selv som idealist med interesse for business. Han har været med i opstarten af 4 virksomheder samt skrevet fire bøger om emnet. To af disse bøger er blevet #1 bestsellere. Han har derudover interviewet over 100 af verdens førende ledere og innovatører til en bog, der udkommer i USA på forlaget Taylor & Francis i foråret 2018. Jonathan Løw har derudover været ansat som online chef hos Bog & Idé, marketingchef hos KaosPiloterne samt investor- og rådgiver i startup- og kapitalfonden Accelerace. Han er tidligere blevet kåret som ét af Danmarks 100 største talenter af Berlingske samt har modtaget e-handelsprisen for sit arbejde med virksomheden engodsag.dk.

I dag arbejder Jonathan Løw som foredragsholder, rådgiver og forfatter.

Hans nuværende og tidligere kunder tæller bl.a. Gomore, Vestas, Lunar Way, Lix.com samt en række kommuner og mindre virksomheder.

Jonathan Løw holder hvert år over 60 foredrag om lydhør ledelse, innovationskultur, entreprenant tænkning og disruption. Hans foredrag har modtaget store roser af kunder lige fra Dansk Industri til Symbion, HK, FOA, Arbejdernes Landsbank, LEGO og mange flere.

Foredrag af Jonathan Løw:

Alle foredrag tager typisk én time, men kan tilpasses efter ønske. Derudover tilføjer han ofte enten en mini-workshop til foredraget eller laver indholdet som en decideret workshop, hvis I måtte foretrække det.

Foredrag 1: Bliv verdensmester i interne e-mails
E-mails er noget af det mest effektive, men også noget af det mest giftige for kulturen i en organisation. Lær at udnytte det bedste og undgå det værste igennem dette foredrag med mulighed for tilhørende workshop. Du kan se frem til et konkret, jordnært, humoristisk og handlingsorienteret foredrag om verdens måske mest udbredte, men også vanskeligste kommunikationsform – e-mailen.

BAGGRUND
Ofte er det sådan, at dem, vi holder mest af, også kan være dem, vi taler hårdest til. Det kan virke som et paradoks, men det giver rigtig god mening, fordi negative og positive følelser er meget nært beslægtet. I de fleste organisationer har man en nogenlunde sund kultur, når det kommer til eksterne mails. Man er godt bevidst omkring, at man ikke skal svine en kunde til i en e-mail, og hvis man er frustreret over noget, så griber man telefonen og prøver at klare det på en mere diplomatisk vis. Ikke desto mindre forholder det sig ikke ligeså positivt og rationelt i forhold til vores interne mails i organisationer. Det er stadigvæk sådan i rigtig mange store og mellemstore organisationer, at tonen i e-mails kan blive både ganske kritisk og negativ. At følelserne løber af med os, og at det sker over e-mail. Vi optrapper konflikter, og til sidst har et lille issue vokset sig uoverskueligt stort. I den omvendte boldgade kan vi også have en tendens til at uddele roser over e-mail, selvom man ved fra forskningen, at det virker mange hundrede gange stærkere, når det bliver sagt ansigt til ansigt – eller i det mindste så over telefonen. Både når det gælder positiv og negativ kommunikation, er e-mail altså et vanskeligt medie. Det er ikke desto mindre dér, hvor vi kommunikerer oftest og hver eneste dag med hinanden, så hvordan kan du som leder og medarbejder blive verdensmester i interne e-mails? Det vil jeg lære dig på dette foredrag med mulighed for tilhørende workshop.

​DET FÅR I MED HJEM
Jonathan Løw tager afsæt i sit ’Listen Louder’-mindset og giver dig konkrete værktøjer til, hvordan du kan arbejde med din interne kommunikation. Derudover trækker han både på internationale guruer indenfor området samt på sine egne såvel positive som negative erfaringer med at undgå at falde i følelses-fælden.

Foredrag 2: Disruption anno 2018
Foredraget der gør disruption jordnært og handlingsorienteret samt stiller skarpt på både fordele og fordomme ved ét af de mest hypede begreber i denne tid. Disruption er i den grad blevet et modeord. For nyligt viste en analyse fra Harvard Business Review en stigning i antallet af artikler om emnet fra 20 i år 2000 til over 2500 i 2015. Der er også en del uklarhed i forhold til, hvad disruption egentlig vil sige.

Er det:

  • ​Nye teknologier
  • Den hastighed hvormed udviklingen går i dag
  • Forstyrrelser af det vi kender
  • En særlig proces eller forretningsmodel?

​Det er afgørende, vi forstår, hvad vi taler om, før vi kan udnytte potentialet i disruption. Derfor har Jonathan Løv designet et foredrag, der først skaber klarhed i disruption-junglen og dernæst kommer med konkrete og handlingsorienterede værktøjer og cases til at drage fordel af de muligheder, der ligger i begrebet.

​DET FÅR TILHØRERNE MED HJEM

  • En forståelse af forskellen på disruption, digitalisering, industrialisering og innovation
  • Inspirerende trends og tendenser fra ind- og udland
  • Konkrete værktøjer og cases der nemt kan omsættes i hverdagen (dvs. mindre Apple og Google og mere nede på jorden eksempler)
  • En gratis e-bogs udgave af min bestseller Listen Louder, der indtil videre er solgt i over 15.000 ex.

Foredrag 3: Få iværksætterblod ind i jeres virksomhed
Foredraget der inspirerer etablerede firmaer til, hvordan de kan integrere nogle af de bedste startup-værktøjer og tankegange i deres eksisterende forretning. Det er noget ganske andet at være en startup (nystartet firma) i forhold til at være en etableret virksomhed. Der er forskelle, når det kommer til organisering, kommunikation, kunderelationer m.v. En nystartet iværksætter leder efter sin forretningsmodel, mens en etableret virksomhed kender den og forsøger at optimere forretningen løbende. Ikke desto mindre kan landets etablerede virksomheder opnå store konkurrencefordele ved at lære medarbejderne at tænke mere som iværksættere. Det viser forskning fra bl.a. Harvard, Oxford, OECD m.fl.

Jeres organisering og kultur afgør således, om jeres virksomhed også er her om fem år, eller om mere agile og forandringsskabende konkurrenter har skubbet jer ud af markedet. Derfor ser vi bl.a., at flere og flere virksomheder opretter mindre organisationer på kanten af virksomheden for at sikre overlevelsen i disruptede markeder. Denne udvikling kan du blive meget klogere på i dette foredrag igennem spændende cases og konkrete værktøjer, du kan anvende i jeres organisation efterfølgende.

Jonathan Løw tager afsæt i sine 15 års erfaring som iværksætter og kombinerer dette ikke mindst med den seneste nye viden om, hvordan virksomheder kan blive mere innovative og succesfulde ved at kopiere nogle af de ting, som succesfulde iværksættere gør bedst. Foredraget gør dig og dine kolleger klogere på, hvad I kan lære af iværksætterne samt giver jer konkrete værktøjer til at implementere det i hverdagen.

DET FÅR TILHØRERNE MED HJEM

  • Hør om hvordan acceleratorer, inkubatorer, Project X og andre tiltag skaber ny vækst og innovation i eksisterende virksomheder
  • Bliv klogere på hvordan I kan udnytte noget af den dirrende og rastløse energi, man finder i iværksættermiljøet, i jeres etablerede organisation
  • Få konkrete værktøjer til at bevare jeres ”sence of urgency” og stærke innovationskultur i fremtiden
  • En gratis e-bogs udgave af min bestseller Listen Louder, der indtil videre er solgt i over 15.000 ex.

Foredrag 4: Til dig der hader at sælge
Rigtig mange danskere bryder sig ikke om at sælge, men uanset om du er iværksætter eller menig medarbejder er salg en helt afgørende kompetence i fremtiden. Lær at tænke omkring salg på en helt ny måde og få konkrete værktøjer, du kan tage i brug med det samme.

Foredrag 5: Unbuzz
På arbejdspladsen slynger vi om os med buzzwords. Det vil sige faglige eller tekniske ord eller begreber, som bruges af et stort antal mennesker, men som de færreste kender den præcise betydning af. På den ene side er der næsten altid noget om et ord, når det bliver brugt i flæng. Uanset om vi taler co-creation, content marketing, digital transformation, millennials, forandringsledelse, storytelling eller omnichannel, så er dette væsentlige begreber at kende til. På den anden side har mange af dem noget fluffy over sig, fordi de typisk bliver populære, inden der er konsensus om, hvad de præcist dækker. I foredraget #UNBUZZ kommer Jonathan med jordnære og handlingsorienterede bud på, hvad vi så rent faktisk kan bruge disse fluffy begreber til i vores hverdag.

Foredrag med Jonathan Løw booker du hos ARTE Booking på telefon 3848 1400 eller på mail booking@artebooking.dk.

Du kan læse mere om Jonathan Løw på hans hjemmeside. Klik her.

Tilbage til forsiden.

Del denne side på:
Til toppen