Jan Huus er med sine erfaringer som DR-journalist, skuespiller og psykoterapeut en dynamisk, sjov og spændende foredragsholder, der leverer konkrete værktøjer, der også virker på sigt. Jans foredrag og kurser handler om intern kommunikation, trivsel, personlighedstyper og arbejdsglæde. Med en blanding af interaktiv læring, engagement, aktiviteter og humor bruger Jan sig selv og sit publikum kreativt, så deltagerne tilegner sig virksomme teknikker, arbejdsmæssigt og personligt.

Foredrag af Jan Huus:

Foredrag 1: Fnidderspillet
Et forrygende, sjovt og lærerigt foredrag/peptalk om kommunikation, trivsel og arbejdsglæde, hvor I arbejder med undervejs. Vi får ikke altid lyttet rigtigt til hinanden, men tolker mellem linjerne og forestiller os – ud fra vores egen verden. Skyder hinanden holdninger og motiver i skoene. Det giver fnidder i  kommunikationen. Med en række konkrete redskaber indlagt, får I jordnære eksempler på, hvordan kommunikationen kan gå godt eller skidt. Alle kan være med. Humor og læring på samme tid! Og samtidig et foredrag, hvor der også lægges vægt på indsigt og viden. Fnidderspillet hjælper deltagerne med at blive tydeligere i kommunikationen uden at dømme eller nedgøre andre.

Udbytte:
– Anerkendende, direkte og respektfuld kommunikation
– Lær at blive på egen “banehalvdel”
– Brugbare og konkrete redskaber
– Større åbenhed, forståelse og rummelighed
– Humor giver glæde og nærvær
Fra 35 min. til 4 timer

Foredrag 2: Kommunikation, der svinger – for medarbejdere
Får I lyttet ordentligt til de andre? Læser I imellem linjerne, tolker og forestiller jer? Forventer I, at de andre kan læse jeres tanker og behov? Måske har I fnidder i kommunikationen? Kommunikation, der svinger er et lærerigt, sjovt og interaktivt foredrag eller kursus, hvor deltagerne lærer at tale med og ikke til hinanden, at lytte og kommunikere åbent og direkte uden bebrejdelser og domme. Hvordan får vi stoppet tomgangs-fnidder? Hvad sker der, når kommunikationen fastlåses i Offer-Redder-Anklager-rollerne? Hvordan beholder jeg bolden på egen banehalvdel? Foredraget og kurset består af fængende og levende oplæg og sjove indslag og øvelser. I får konkrete redskaber til at lytte og kommunikere direkte, åbent og respektfuldt. Der arbejdes i en jordnær, humoristisk og let forståelig form, hvor alle kan være med. Deltagerne får en række aha-oplevelser, hvilket giver større energi og overskud, samtidig med at alle morer sig.

Udbytte:
– Styrker selvindsigt, relationer og samarbejde
– Øger forståelsen af egne og andres værdier, følelser og behov
– Bryder gamle fastgroede mønstre
– Anerkendende, direkte og respektfuld kommunikation
– Tage eget ansvar for dialogen
Fra 50 min. til 1 hel dag

Foredrag 3: Kommunikation, der svinger – for ledere
Gå forrest, vær den gode rollemodel. For autenticitet og nærvær er to egenskaber, der efterspørges af medarbejdere. Og det er faktisk ret enkelt. Det handler om trivsel og arbejdsglæde for dig og dine medarbejdere. Og det kan du som leder være med til at skabe gennem en direkte og samtidig respektfuld kommunikation. For hvad er det for nogle mekanismer, der spiller ind i interaktionen mellem jer, og hvordan påvirker det arbejdsklimaet og det psykiske arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg som leder være med til at skabe et godt og anerkendende psykisk arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg være den gode rollemodel? Du får redskaber til at møde medarbejderne med fokus på de bløde værdier – der er fundamentet for de gode resultater – i en enkel, jordnær, morsom og let forståelig form. Kommunikation, der svinger – for ledere er et sjovt, nærværende og interaktivt kursus med øvelser og opgaver indlagt. God kommunikation, gode relationer og arbejdsglæde skaber gode resultater for den enkelte og for virksomheden. Resultater og trivsel hænger uløseligt sammen.
Varighed: Fra 45 min. og op til 6 timer.

Foredrag 4: Typer, Team & Trivsel
Hvordan ser du dig selv og dine kollegaer? Hvorfor fungerer du godt med nogle typer, men ikke med alle? Få konkrete værktøjer til bedre at forstå og omgås dig selv, dine kolleger og andre. Vi arbejder med 4 overskuelige personlighedstyper, som er til at genkende og huske for den enkelte. Samtidig gives der indsigt i, hvor forskellige – og måske ens – vi i grunden er. Hvilke styrker og begrænsninger vi har indenfor de enkelte typer. Kendskabet til de 4 personlighedstyper er med til at skabe tolerance, rummelighed og forståelse. Typer, Team & Trivsel er baseret på deltagernes refleksioner og veksler mellem levende og fængende oplæg, spændende og morsomme øvelser og rigtig sjove indslag. Kunsten er at more sig engageret, få indsigt og viden – og samtidig tage sig selv og de andre seriøst. Henvender sig til medarbejdere og ledere på alle niveauer, der vil forstå sig selv og sine kolleger bedre. Alt beror på oplevelsen, på inspirationen, den direkte læring, her og nu.

Dit udbytte:
– Lære at omgås og forstå dig selv og dine kolleger
– Kendskab til egne og kollegers styrker og begrænsninger
– Øger tolerancen overfor andre
– Styrke selvindsigt, relationer og samarbejde
– Gør omgangstonen mere respektfuld
Varighed: Fra 50 min. og op til 6 timer.

Konferencier/Ordstyrer
Jan Huus er med sine erfaringer som journalist, studievært og skuespiller den kompetente konferencier, ordstyrer eller interviewer. Han har med sin skarpe journalistiske sans, humor og lune styret mange større arrangementer i og udenfor de elektroniske medier – fra debatter og konferencer til ren underholdning. Jan Huus er oplagt, hvad enten det drejer sig om ordstyrer, moderator til seriøse debatter, entusiastisk og humoristisk konferencier til stormøder, kongresser og events, interview’er eller som oplægsholder ved div. arrangementer.

Eksempler fra kunders tilbagemeldinger

“Fantastisk godt leveret af Jan med humør og nerve. Fik alle kollegaer med i et muntert og konstruktivt arbejde. Tusind ta for en varm og vedkommende dag”.
Helle Ibsen – Chefkonsulent, Horsens Kommune

“Kommunikation, der svinger” hører til i den absolutte top indenfor sin genre… Gennemførelsen var intet mindre end sublim. Det tætteste man kommer på garanteret succes, for en dag med ledere og medarbejdere.”
Thorkild Holmboe – Kredschef, Dansk Sygeplejeråd

“Der var hele tiden fokus. Der var grin og alvor. Gid alle undervisere ville være som dig Jan Huus. Tak for en god og lærerig dag.”
Dorthe Hansen – Borgerservice, Ringsted Kommune

“Det har været en SUPER dag. At finde sin type, var meget sjovt – Det hele var rigtig godt. Super, super godt.”
Christina Bonda – SUC Syddanmark

Udvalgte referencer
CBS
Skat
Carlsberg
DR
Post Nord
FOA
Novo Nordisk
Arla
DSB
Forsvaret
Dong energi
3F
BDO
BusinessVejle
HK
Coop
CphBusiness
Cryptera
Danmarks Lærerforening
Jyske Bank
Novozymes
Rigspolitiet
Sydbank
NCC

Jan Huus booker du hos ARTE Booking på telefon 3848 1400 eller på mail booking@artebooking.dk.

Tilbage til forsiden.

 

Del denne side på:
Til toppen