Jan Huus er med sine erfaringer som foredragsholder, DR-journalist, studievært, skuespiller og psykoterapeut en af sværvægterne, når det handler om kommunikation, samarbejde og trivsel. Han er en dynamisk, sjov og spændende foredragsholder/underviser, der med en blanding af interaktiv læring, engagement, aktiviteter og humor bruger sig selv og sit publikum kreativt, så deltagerne tilegner sig virksomme værktøjer og teknikker – arbejdsmæssigt og personligt – der også virker på langt sigt. Foreløbig oplevet af langt over 30.000 deltagere, som bl.a. har skrevet: ”Super god præstation … Wauw, det er fedt! … Fantastisk godt leveret af Jan med humør og nerve! … Rigtig godt oplæg … Fantastisk koncept … Sjovt. Brugbart. Tankevækkende. Anderledes. Super!”

Foredrag af Jan Huus:

Foredrag 1: Fnidderspillet
Et forrygende, sjovt og lærerigt foredrag/peptalk om kommunikation, trivsel og arbejdsglæde, hvor I arbejder med undervejs. Jordnære og konkrete eksempler på, hvordan kommunikationen kan gå godt eller skidt. Humor og læring på samme tid med nye konkrete redskaber. Om dig, mig og os alle sammen, når vi kommunikerer og er i kontakt og skyder hinanden holdninger og motiver i skoene. Hvordan dialogen kan gå godt eller skidt. Freud kalder humoren for ”den menneskelige ventil”. Mange stressforskere er enige med ham. Humor jagter stressen væk, lukker op, giver gode relationer.

Udbytte:

  • Mere respektfuld kommunikation uden krænkelser og domme
  • Bliv på egen ”banehalvdel”
  • Brugbare og konkrete redskaber
  • Større åbenhed, forståelse og rummelighed
  • Anerkendende og direkte kommunikation

Varighed: Fra 35 min. og op til 4 timer – Efter jeres behov.

Foredrag 2: Kommunikation, der svinger – for medarbejdere
Vi får ikke altid lyttet ordentligt til de andre. Læser i stedet mellem linjerne, tolker og forestiller os – ud fra vores egen verden. Ofte forventer vi ligefrem, at andre læser vores tanker. Det giver fnidder i kommunikationen. “Kommunikation, der svinger” er et sjovt, berigende og interaktivt foredrag og kursus, hvor deltagerne
lærer at tale med og ikke til hinanden, at lytte og kommunikere åbent og direkte uden bebrejdelser og domme. Og at blive mere tydelig uden at krænke. Hvordan får vi stoppet tomgangs-fnidder? Hvad sker der, når kommunikationen fastlåses i Offer-Redder-Anklager-rollerne? Hvorfor er følelser vigtige som signallamper? Hvordan beholder jeg bolden på egen banehalvdel? Foredraget og kurset består af fængende og levende oplæg og rigtig sjove indslag, med synlige redskaber til forbedring af den interne dialog.

Udbytte:

  • Tydeligere i kommunikationen
  • Større indsigt i de mekanismer, der påvirker samspillet
  • Konkrete værktøjer til at forbedre samarbejdet
  • Bryder gamle mønstre
  • Tage eget ansvar

Varighed: Fra 50 min. – 7 timer – efter jeres behov

Foredrag 3: Kommunikation, der svinger – for ledere
Gå forrest, vær den gode rollemodel. For autenticitet og nærvær er to egenskaber, der efterspørges af medarbejdere. Og det er faktisk ret enkelt. Det handler om trivsel og arbejdsglæde. Og det kan du som leder være med til at skabe gennem en direkte og samtidig respektfuld kommunikation. For hvad det er for nogle mekanismer, der spiller ind i interaktionen mellem mig og mine medarbejdere, og hvordan påvirker det arbejdsklimaet og det psykiske arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg som leder være med til at skabe et godt og anerkendende psykisk arbejdsmiljø? Hvordan kan jeg være den gode rollemodel for organisationen, når det handler om god kommunikation og et godt psykiske arbejdsmiljø? Du får redskaber til at møde medarbejderne med fokus på de menneskelige værdier i en enkel, jordnær, sjov og let forståelig form. Et sjovt, nærværende og interaktivt kursus med øvelser og opgaver indlagt. For ledere og chefer på alle niveauer, der ønsker at fremme og styrke kommunikationen i forhold til medarbejderne. Og som vil være med til at skabe et godt psykisk arbejdsmiljø via en konstruktiv og ligeværdig dialog.

Varighed: Fra 45 min. og op til 6 timer.

Foredrag 4: Typer, Team & Trivsel
Hvordan ser du dig selv og dine kollegaer? Hvorfor fungerer du godt med nogle typer, men ikke med alle? Få værktøjet til bedre at forstå og omgås dig selv, dine kolleger og andre. I foredraget/kurset “Typer, Team & Trivsel” stifter du bekendtskab med 4 overskuelige personlighedstyper – Helhjerter, Grublere, Problemknusere og Fornyere – som er til at genkende og huske for den enkelte, og som samtidig giver indsigt i, hvor forskellige – og ens – vi i grunden er, hvilke styrker og begrænsninger vi har indenfor de enkelte typer. Kendskabet til de 4 personlighedstyper er med til at skabe tolerance, rummelighed og forståelse. Og samtidig større indsigt i, hvordan de forskellige typers potentialer kan udnyttes på jobbet.  Alt er baseret på deltagernes refleksioner og veksler mellem levende og fængende undervisningsoplæg, spændende og morsomme øvelser og rigtig sjove indslag. Kunsten er at more sig engageret, få indsigt og viden – og samtidig tage sig selv og de andre seriøst.

Udbytte:

  • Bedre til at omgås og forstå dine kolleger
  • Respekt og forståelse af dig selv og de 4 typers forskellighed
  • Indsigt i egne ressourcer
  • Respektfuld omgangstone, der kan udvikle og forbedre relationerne

Varighed: Fra 50 min. og op til 6 timer.

Konferencier/Ordstyrer:
Jan Huus er med sine erfaringer som journalist, studievært og skuespiller den kompetente konferencier, ordstyrer eller interviewer. Han har med sin skarpe journalistiske sans, humor og lune styret mange større arrangementer i og udenfor de elektroniske medier – fra debatter og konferencer til ren underholdning.

Udvalgte referencer:
CBS
Skat
Carlsberg
DR
Post Nord
FOA
Novo Nordisk
Arla
DSB
Forsvaret
Dong energi
3F
BDO
BusinessVejle
HK
Coop
CphBusiness
Cryptera
Danmarks Lærerforening
Jyske Bank
Novozymes
Rigspolitiet
Sydbank
NCC

Jan Huus booker du hos ARTE Booking på telefon 3848 1400 eller på mail booking@artebooking.dk.

Tilbage til forsiden.

 

Del denne side på:
Til toppen